[صفحه اصلی ]   [Archive]  
:: دوره 21، شماره 4 - ( زمستان 1397 ) ::
جلد 21 شماره 4 صفحات 282-289 برگشت به فهرست نسخه ها
ارزیابی عملکرد و کیفیت خدمات از دیدگاه کارکنان بخش اورژانس بیمارستان‌های منتخب دانشگاه علوم پزشکی تهران پس از اجرای طرح تحول نظام سلامت
میترا ساسانی، قهرمان محمودی
، ghahraman.mahmoodi@gmail.com
چکیده:   (158 مشاهده)
دریافت:96/12/23    پذیرش:97/4/5
چکیده

مقدمه: طرح تحول نظام سلامت ایران، با هدف ارتقای مشارکت مالی عادلانه، افزایش پاسخگویی و ارتقای سلامت، در سال 1393 اجرا شد. از آن‌جایی که بهبود وضعیت بخش‌های اورژانس از جمله اهداف این طرح به‌شمار می‌رود، لذا مطالعه حاضر با هدف ارزیابی عملکرد بخش اورژانس بیمارستان‌های متخب شهر تهران، پس از اجرای این طرح انجام شد.
روش کار: مطالعه توصیفی-تحلیلی حاضر در سال 1396 در بخش اورژانس سه بیمارستان دولتی شهر تهران انجام گرفت. در مجموع، تعداد 96 نفر از کارکنان شاغل در بخش اورژانس بیمارستان‌های برگزیده به روش تصادفی انتخاب شدند. برای گردآوری داده‌ها از یک پرسشنامه 38 سوالی محقق ساخته، مبتنی بر اهداف طرح تحول نظام سلامت، استفاده شد. داده‌ها با استفاده از نرم‌افزار SPSS-19 و آمار توصیفی و آزمون آماری آنالیز واریانس تجزیه و تحلیل شد.
یافته‌ها: از دیدگاه کارکنان شاغل در بخش اورژانس، اگرچه تعداد بیماران مراجعه‌کننده پس از اجرای طرح تحول نظام سلامت افزایش یافته، اما تعداد کارکنان بخش برای ارائه خدمات کافی نمی‌باشد. همچنین، طرح تحول نظام سلامت کیفیت، خدمات ارائه شده، کیفیت هتلینگ و تسهیلات و امکانات بخش را ارتقا داده است.
نتیجهگیری: نتایج بیانگر آن است که عملکرد و کیفیت خدمات پس از اجرای طرح تحول نظام سلامت در بیمارستان‌های دولتی وابسته به دانشگاه علوم پزشکی تهران بهبود یافته است.
گل‌واژگان: اصلاحات مراقبت سلامت، بیمارستان، اورژانس
 
واژه‌های کلیدی: اصلاحات مراقبت سلامت، بیمارستان، اورژانس
متن کامل [PDF 318 kb]   (57 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشی | موضوع مقاله: عمومى
دریافت: ۱۳۹۸/۲/۲۴ | پذیرش: ۱۳۹۸/۲/۲۴ | انتشار: ۱۳۹۸/۲/۲۴
ارسال پیام به نویسنده مسئول

ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Evaluating the Performance and Quality of Services in the Emergency Departments After Implementation of the Health Reform Plan From the Perspective of Staff of Selected Hospitals of Tehran University of Medical Sciences. Hakim Health Sys Res . 2019; 21 (4) :282-289
URL: http://hakim.hbi.ir/article-1-1920-fa.html

ساسانی میترا، محمودی قهرمان. ارزیابی عملکرد و کیفیت خدمات از دیدگاه کارکنان بخش اورژانس بیمارستان‌های منتخب دانشگاه علوم پزشکی تهران پس از اجرای طرح تحول نظام سلامت. مجله تحقیقات نظام سلامت حکیم. 1397; 21 (4) :282-289

URL: http://hakim.hbi.ir/article-1-1920-fa.html



دوره 21، شماره 4 - ( زمستان 1397 ) برگشت به فهرست نسخه ها
فصلنامه پژوهش حکیم Hakim Research Journal
Persian site map - English site map - Created in 0.12 seconds with 31 queries by YEKTAWEB 3933